Thursday, November 22, 2012

Review: The Body shop Honey & Oat 3-in-1 scrub mask

Also known as 'the impulse buy that for once turned out to be a hit'.

The Body shop Honey & Oat 3-in-1 scrub mask £10/€14
This mask reminds me of LUSH Oatfix, but with a softer, creamier texture. The smell is absolutely divine, like oatmeal and marzipan, quite strong but not overwhelming.
It spreads nicely and I only use about half a teaspoon of product for my whole face, meaning I should be able to get 30+ uses out of this 100ml tube. Definitely a great value for money.
The moist oat flakes are quite delicate but knowing how badly my skin reacts to dry scrubbing, I prefer applying to slightly damp skin. Then I gently rub in focusing on the sides of my face where I tend to get some flakiness during the colder months, and leave in for up to 15 minutes to get the most out of the moisturizing properties of this mask. It doesn't set completely so it's easy to remove with just a splash of warm water or a damp muslin cloth. It cleans the skin and leaves it baby soft and bright, without tightness or greasy residues.
The Body shop recommends it for normal to dry complexions and I couldn't agree more: while is very gentle and nourishing on my faintly dehydrated skin, it would probably be too moisturizing for oilier complexions.
Overall I really like it. It's a nice weekly treat that both cleans and moisturizes the skin, smells delicious and keeps all its promises. Huge thumbs up!

Have you tried any TBS mask?

***
Ovvero l'acquisto d'impulso che si rivelò una scoperta.

Questa maschera mi ricorda L'avena poetica di LUSH, ma con una texture più morbida e cremosa. Il profumo è assolutamente divino, un mix di prorridge e marzapane, deciso ma non opprimente.
Si stende con facilità e ne uso un cucchiaino da tè scarso per tutto il viso, quindi in questo barattolino da 100ml dovrebbero esserci una trentina di applicazioni o più. Davvero un affare.
I fiocchi d'avena leggermente umidi sono abbastanza delicati, ma sapendo come la mia pelle reagisca agli scrub a secco, preferisco applicare la crema sul viso appena inumidito. Massaggio la maschera concentrandomi sui contorni del viso, dove col freddo mi si formano delle aree di desquamazione, e poi lascio agire la maschera per 15 minuti per sfruttare al massimo le sue proprietà idratanti. La crema non s'indurisce, quindi viene via facilmente con un po' d'acqua tiepida od un panno di mussola inumidito. Pulisce la pelle e la lascia morbida come quella di un bambino e più luminosa, senza sensazione di unto o di pelle che tira.
The Body shop la raccomanda per pelli da normali a secche e non potrei essere più d'accordo: è molto delicata e nutriente per la mia pelle un poco disidratata, ma potrebbe essere fin troppo idratante per pelli più grasse.
Mi piace, è un'ottima coccola settimanale che pulisce ed idrata la pelle allo stesso tempo, ha un profumo delizioso ed in generale mantiene tutte le promesse. Approvata!
La trovate qui oppure nei negozi TBS.

Avete provato altre maschere di TBS?

0 comments:

Post a Comment