Friday, November 9, 2012

Review: Liz Earle Cleanse & polish Lavender and rose

The classic Liz Earle Hot cloth Cleanse & polish has been a favorite of mine for almost a year now and a staple of my evening routine: I like to alternate it to my Clarisonic to remove my makeup and I reach for it every time my skin is a little stressed out by the all new products I'm testing and needs a little back to basics. 

Liz Earle Cleanse & polish Special edition Rose & Lavender £19.75/€24.70 - LizEarle.com
For this limited edition the already fabulous best-selling formula, made only of natural active ingredients, was enriched by rose petal and lavender essentials oils, to soothe the skin and help relaxing after a long day. In case you're not familiar with this product, one pump of the buttery texture dissolves all the makeup, the grime and the dirt that pile on the skin on daily basis, then the muslin cloth, soaked in warm water, removes the cleanser while gently lifting the dead skin cells to reveal a soft, radiant skin, ready for the next steps of your night routine.
Being a huge lavender fan, I love the deep calming scent and much prefer it to the standard herbal one. Honestly I'd love a permanent rose & lavender C&P, maybe with matching night cream and toner; the Liz Earle instant boost toner is one of my favorites - and also one of the few toners that don't dry me out - but I find the regular scent a little too refreshing to follow a relaxing facial.

Even if the special edition graphic design is gorgeous, I'm not particularly keen on the packaging: it's pretty and does its job, but you can't really tell how much product is left in the bottle until it's over; thankfully the regular C&P comes in a tube size as well.
This special edition is slightly bigger than the usual one - 150ml against the standard 100ml -, which justifies the higher price; also 2£ for each sale will be donated to the Prince's Trust, a youth charity that mentors young people either into further education or business opportunities, helping them build a solid future for themselves.

Keep in mind that it comes with two muslin clothes - at least mine did - so there's no need to buy the extra ones.
I'll be buying a couple of back-ups with my next order for sure, 'cause unfortunately once the Rose & Lavender C&P is gone, is gone for good. All good things always come to an end, after all.

Are you a fan of the regular Cleanse & polish?

***

Il classico Hot cloth Cleanse & polish di Liz Earle è uno dei miei prodotti preferiti da quasi un anno ormai, ed uno dei punti fissi della mia routine serale: lo alterno al Clarisonic per rimuovere il trucco e lo utilizzo ogni volta che la mia pelle sembra stressata dai prodotti che sto testando ed ha bisogno di qualcosa di sano e genuino per riprendersi.

Per questa edizione limitata la già favolosa formula, composta di soli ingredienti attivi naturali, è stata arricchita da oli essenziali di petalo di rosa e lavanda, per lenire la pelle e cancellare la fatica di una lunga giornata. Nel caso non conosciate il prodotto, si tratta di una trattamento in due fasi: il detergente in crema dissolve il trucco e lo sporco che si accumula sulla pelle a causa dell'inquinamento, dopodichè il panno di mussola imbevuto di acqua calda rimuove il tutto e svolge una delicata azione esfoliante rimuovendo le cellule morte, per preparare la pelle alla crema idratante ed al resto della vostra routine serale.
Da amante della lavanda, non potevo non apprezzare la profumazione calmante dell'edizione limitata, che anzi preferisco a quella all'eucalipto ed erbe della versione regolare. In tutta onestà continuo a sperare che la versione rosa e lavanda entri a far parte della linea permanente, magari affiancata da crema notte e tonico abbinati; l'Instant boost toner sempre di Liz Earle è uno dei miei tonici preferiti - ed uno dei pochi che non mi secca la pelle - ma trovo che la profumazione rinfrescante non si abbini per niente a quella calmante della lavanda.

Anche se trovo la grafica dell'edizione speciale molto graziosa, non sono una fan del packaging: è bello e fa il suo lavoro, ma è difficile capire quanto prodotto è rimasto; fortunatamente il C&P standard è disponibile anche nel packaging a tubo, che è molto più comodo.
Questa edizione speciale è più grande del normale - 150ml contro i 100ml del regolare -, il che giustifica il prezzo più alto; in più 2£ per ogni prodotto venduto sono destinate alla fondazione inglese Prince's Trust, che si occupa di sostenere i ragazzi nell'educazione e nella creazione di imprese, per aiutarli a porre le basi per un futuro solido e promettente.

Tenete a mente che arriva con due panni di mussola in dotazione - per lo meno il mio ne aveva 2 -, per cui non serve comprare quelli extra. Con il mio prossimo ordine su  LizEarle.com ne comprerò senz'altro un altro paio da tenere di scorta, perchè una volta che sarà terminato non verrà più riassortito. Le cose migliori sono sempre in edizione limitata, uffa.

Avete provato il Cleanse & polish regolare? Vi piace?

0 comments:

Post a Comment