Wednesday, August 29, 2012

Notd: Chanel Frenzy


Frenzy is described as a lilac grey, and that's what I expected when I purchased it. While I can definitely see the lilac and grey undertones, I'd say it looks more mushroom-y in real life, like the perfect balance of taupe, mauve and dove grey.
I really enjoy the Chanel formula: it's light weight, self smoothing and, in this case, quite chip resistant - still perfect after 5 days of wear -. And doesn't apply streaky like other similar pale shades.

In daylight it appears more grey, while artificial light pulls out the mauve-ish tones.
Overall is a very sophisticated nude nail polish, a new way to the mannequin style. I think it's best suited for lighter skin tones and considering the price tag and the particular shade, you may want to see it in person before buying.

I really hope Frenzy will make it to the permanent line because I love greys and nudes and this little hybrid here is a dream come true.

How do you like Chanel polishes? Did one of the fall shades catch your eye already?

***

Chanel descrive Frenzy come un grigio lilla, e questo mi aspettavo quando ho acquistato lo smalto. I sottotoni grigi e lilla s'intravedono chiaramente, ma a me sembra più complesso come colore: è un talpa chiaro, come il colore dei funghi, con un perfetto equilibrio di grigio chiaro, malva e marrone grigio.
La formula Chanel mi è sempre piaciuta: leggera, auto levigante ed, in questo caso, abbastanza resistente - sono già passati 5 giorni e non c'è traccia di scheggiature -. E non ci sono le striature che ci si aspetterebbe con un colore chiaro come questo.

Alla luce del giorno sembra più grigio, mentre la luce artificiale mette in risalto il sottotono lilla/talpa.
Nell'insieme è un nudo molto sofisticato, la versione Chanel dello stile manichino. Credo che donerà di più alle carnagioni più chiare e, visti il prezzo ed il colore particolare, sarebbe meglio vederlo dal vivo prima di acquistarlo.

Spero che entri a far parte della linea permanente, perchè amo molto grigi e nudi, e questo ibrido è proprio un gioiellino.

Vi piacciono gli smalti Chanel? Quale dei colori della collezione autunnale vi ha colpito di più?

0 comments:

Post a Comment