Monday, January 14, 2013

Notd: OPI Teenage dream

OPI Teenage dream 3 coats €13.90
I did a little shopping my stash recently and emerged from my nail polish box with a couple of too long neglected gems. This one I had to slap on right away.
Teenage dream is one of my favorite glitter polishes. Maybe not my all time favorite but definitely in my top 3. It's a dreamy mix of fine light pink glitters and bigger holographic ones suspended in a clear base. Like Glitter in the air, this shade reminds me of unicorns and fairy dust. It's feminine and delicate but with a fun twist.
The nail polish is jam-packed with glitter particles and it's opaque in 3-4 coats. I don't find it dries particularly gritty. It has a nice frosted, sugary finish but I like to apply a glossy top coat on top of my glitter polishes to increase the sparkling effect and level any unevenness that might remain.

I know this shade is long gone but I saw a couple of bottles on sale on ebay for a decent, not to crazy price in case you missed it. How nice would it be if OPI did a remake collection with all the limited edition best-sellers? A girl can dream... I wonder if there's any dupe for this shade; please, let me know in the comments.

Do you have a favorite glitter polish or like me you can't pick just one varnish?

***

Di recente ho dato una sistemata alla mia collezione di smalti e sono riemersa dalla scatola in cui li tengo con un paio di gemme che trascuravo da troppo tempo. Non ho saputo resistere e questa qui l'ho dovuta applicare immediatamente.
Teenage dream è uno dei miei smalti glitter preferiti. Non saprei dire se il mio preferito di sempre, ma di certo rientra nella top 3. E' un mix incantevole di finissimi glitter rosa pallido e brillantini olografici più grandi. Proprio come Glitter in the air, questo smalto mi fa venire in mente unicorni e polvere di fata. E' femminile e delicato, ma con un tocco divertente ed inaspettato.
E' pienissimo di glitter, per cui è opaco in 3-4 passate. La texture non è troppo irregolare. Una volta asciutto assume un grazioso finish zigrinato e zuccheroso, ma mi piace applicare comunque un top coat lucidante sopra ai miei smalti glitter per incrementare il luccichio e livellare eventuali irregolarità.

So che ormai questa tonalità è sold out da un po' ma ho visto che ci sono un paio di bottiglie in vendita su ebay a prezzi umani, nel caso ve lo siate perso. Pensate che bello se OPI proponesse una collezione remake con gli smalti ad edizione limitata più venduti. Sognare non costa nulla... Per caso sapete se esiste un dupe per questo smalto? 

Avete uno smalto glitter preferito o come me non riuscite a sceglierne solo uno?

0 comments:

Post a Comment